dimecres, 12 de setembre del 2012

Reflexions sobre l'endemà de la independència.


Després de la manifestació d’ahir......   estic tan segur que d’aquí menys d’un any haurem començat el procés de secessió, que ja fa uns mesos que  m’hi estic jugant sopars. Ara és fàcil dir que els meus amics pagaran encantats, però fa uns mesos em miraven atònits i es pensaven que seria l’aposta més fàcil de la seva vida, crec que ara ja no ho tenen tan clar.

            No em pregunteu com va començar aquesta espiral sense aturador en que van començar a aparèixer independentistes per tot arreu perquè ja més igual. Potser va ser en l’època d’Aznar i Acebes, potser va ser per l’aparició de lobbys independentistes, potser va ser per afers relacionats amb el Constitucional, potser per AIXÒ, potser pels continus atacs contra la nostra llengua o potser per l’expoli que sofrim també continu,  potser va ser la recollida de firmes contra l'Estatut..... No em pregunteu perquè fa tants anys que estic vinculat a moviments culturals catalanistes i independentistes, o perquè vaig ajudar a organitzar la consulta sobre la independència de Catalunya a Tremp, no m’ho pregunteu perquè jo ara ja miro endavant. Vull fer públiques les meves reflexions sobre l'endemà de la independència i m’agradaria que vosaltres també hi diguéssiu la vostra.

Què passarà amb la monarquia? L’exèrcit? La llengua catalana, castellana i anglesa? El deute espanyol? Les nostres pensions? La relació amb la UE i les fronteres? Els països catalans en general?

Ahir a les notícies es va fer molt ressò sobre que passaria amb l’esport català, em va semblar que van tractar el tema molt superficialment..... demà us passo la meva primera reflexió sobre això, estigueu atents!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada