dilluns, 1 d’agost del 2011

Corrandes brasileres. Em vull fer un visat d’estudis. (tercera part)

Fauns dies em va arribar un mail de l’organització brasilera que m’organitza les pràctiques, m’avisaven de que quan arribi allà hauré de pagar no sé quants impostos i que ho he de fer els primers 30 dies d’estar allà, sinó em detindran i em faran pagar una multa o em deportaran. Quan ho comento amb un amic brasiler em diu que a l’igual ho pagaria ell, que no em vindrà a buscar ningú i que no ho pagui, que estigui tranquil. I pel que fa als fets del consolat, em diu que ja no demanen suborns i que intenten ser una mica estrictes amb la documentació, ja que Brasil està intentant millorar la seva imatge internacional. El conegut brasiler em recorda que és un país que d’aquí a poc temps acollirà uns jocs Olímpics i que vol passar de ser un dels països emergents de referència, a jugar a la Champions de les economies mundials, i esclar, això requereix de gestos de cara a la galeria, però que quan arribi allà tot és una altra cosa. Us recordeu quan Zapatero va deia que Espanya jugava a la Champions League de l’economia? Doncs de la Champions League a segona i a poc de baixar fins a regional i ser intervinguts per culpa del deutes.
(Amb això no estic menystenint l’economia brasilera, crec que en sentirem a parlar molt molt aviat i que fins i tot a Catalunya i tindrà més influència que l’economia india i xinesa)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada