dilluns, 26 de setembre del 2011

El xurrasco. Dia 4

Ni en tots els meus anys estudiantils, ni a l’institut ni a la universitat havia una relació tan informal amb els professors.

El diumenge la meva tutora de la feina que havia de començar el dilluns, va trucar-me i va dir-me que havien preparat una jornada de coneixement i que comptaven amb mi. Així doncs el diumenge a les 9 del matí em va venir a buscar i vam anar al lloc on es feia la jornada de coneixement. La jornada de coneixement es feia en una urbanització emmurallada i vigilada per seguretat privada a uns quilòmetres de  Sao José do Rio Preto, que era la casa d’un altre professor!

Tenen molts tipus de papaia allà, aquest no sé si és un mamâo gegant,
la beguda del darrera és un caipirinha cassolana que també van ser
habituals a la festat


Allà estàvem convidats tots els professors del departament de “Tecnologia dos Alimentos” i els alumnes de “pós-graduação e doutorado”, la jornada de coneixement amb els alumnes de la llicenciatura ja s’havia fet el dia abans...




Un cop en aquell magnífic jardí vaig descobrir un munt d’olors, plantes, ocells i fruites noves per mi. Després van començar a arribar els companys i van començar a baixar les birres.

Això és una carambola, starkfruit en anglès, els alemanys ho
coneixien  però jo només ho havia vist en algun llibre de botànica

Ni en tota la meva vida havia menjat tanta carn (els brasilers mengen MOLTA, però que MOLTA carn), i tu Bastida tampoc; ni en tota la meva vida havia jugat a voleibol amb els meus professors, i tu Papió tampoc però el Roy suposo que sí....; ni en tota la meva vida havia begut tanta cervesa en un dia, tu De La Venta estic segur que sí; i tu Carrera no tinguis enveja que també estic segur que també hauries estat capaç de destruir-ho tot.

Allà estàvem peruans, colombians, germans i austríacs, brasilers i un català que no és espanyol, menjant, bevent, cantant i tocant la guitarra i dansant música de la minicadena per tot el jardí, i també jugant a voleibol d’aigua en una piscina (a futbol em quedat pel dimecres) i tornant a menjar més carn i bevent més cervesa.
Aquí encara estàvem escalfant abans de començar el partit, vam jugar alumnes i professors indistintament.
Ah! I això que per ells és ple hivern ara mateix

Un dia completament complet fins a últimes hores del vespre, l’endemà començaria a treballa amb els nous companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada